body { margin: 0px; padding:0px; background: #979696 url(http://missengmaantest.blogg.se/images/2009/bg_33581620.png); background-repeat: repeat-x; } a { color: #999999; } a:hover {color: #80FF9F;} #wrapper { clear:none; margin: 0px auto; padding: 0px; width: 900px; background-color: #FFFFFF; } #wrapper:after { content: "."; display: block; height: 0; clear: both; visibility: hidden; } p { padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 0px 0px 0px 0px; } #header { background: #FFFFFF url(http://missengmaantest.blogg.se/images/2009/header_33581394.png) no-repeat right center; padding-left: 0px; padding-bottom:0px; padding-top:0px; margin: 0px 0px 0px; width: 900px; height: 371px; } #side { float: left; width: 180px; margin: 0px; padding: 24px 18px 100px 12px; left:-30px; /*FÅR INTE TAS BORT*/ background: url(http://elinengmaan.webblogg.se/designf/images/2009/designby2_55694826.png) bottom no-repeat; /*FÅR INTE TAS BORT*/ border-right: dashed #979696 1px; } #content { overflow: hidden; width: 600px; position:relative; left:0px; padding: 20px 0px; voice-family:"\"}\""; voice-family:inherit; float: right; margin: 0px 30px 0px 0px; }html>body #content { width: 600px } #header a { color: #979696; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; } h1 { font-family: arial, verdana, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: bold; color: #000; text-transform:uppercase; margin: 0px; padding: 0px; height: 30px; } h2 { font-family: arial, verdana, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; color: #000000; margin: 0px; padding: 0px; width: 170px; } /** Entry headers **/ h3 { background: #FFFFFF; font-family: Century Gothic; font-size: 22px; font-weight: normal; padding:10px 10px 10px 10px; color: #979696 ; margin: 0px 0px 10px; text-transform: none; } .navheader { font-family: Century Gothic; font-size: 14px; font-weight: normal; color: #979696 ; padding:5px 5px 0px; margin-bottom:0px; text-transform: none; border-bottom: dashed #979696 1px; } .nav { font-family: verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; font-weight: bold; color: #000000; margin: 0px; } .nav ul { margin: 0px 0px 12px; padding: 5px 10px 10px; font-weight: normal; background-color: #FFFFFF; } .nav li { list-style: none; padding: 0px 0px 6px 0px; font-weight: normal; } a:link { color: #979696; text-decoration: none; } .nav a { color: #000000; text-decoration: none; } .nav a:hover { color: #979696; text-decoration: none; } /** Post's body text **/ .entrybody { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; font-weight: normal; color: #000000; line-height: 150%; margin: 0px 0px 10px; background-color: #FFFFFF; padding: 10px; } /** 'Posted by' txt **/ .entrymeta { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; color: #666; text-align:right; } .entrymeta a { color: #979696; } .entrymeta a:hover { color: #ccc; } .commentheader { font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: bold; background-color:#979696; padding:5px; color: #FFFFFF; } .commenttext { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #000; line-height: 130%; } .commentmeta { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; color: #999999; margin: 10px 0px 20px 0px } .commentmeta a { color: #979696; } .commentmeta a:hover { color: #ccc; } .commentform { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #333333; margin: 0px 0px 20px 0px } .separator { border-top: dashed #979696 1px; border-bottom: 0px solid #CCCCCC; margin: 14px 0px 14px 0px } .default { font-family: Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; color: #333; font-weight: bold; padding: 0px 0px 10px 0px; text-transform: uppercase; } .subside { font-family: "Trebuchet MS" Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; font-weight: normal; padding: 0px 0px 0px 0px; } .xmlButton { border:1px solid; border-color:#FC9 #630 #330 #F96; padding:0 3px; font:bold 10px Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; color:#FFF; background:#F60; text-decoration:none; margin:0; } .image { border: 2px solid #CCCCCC; background-color:#FFFFFF; padding:2px; margin: 0px 6px 6px 0px; } .thumbnail { border: 2px solid #CCCCCC; background-color:#FFFFFF; padding:2px; margin: 0px 6px 6px 0px; } .video{ padding: 0px 0px 0px 0px; } .fieldName{ font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 11px; margin: 0px 0px 12px 0px } select{ font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 11px; } form { padding: 10px; background-color: #FFFFFF; margin: 0px 0px 10px; } #profile { font-family: Verdana, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; font-weight: normal; margin: 0px 0px 0px 0px; padding-left: 16px; } #profile h4{ font-family: Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 14px; font-weight: bold; color: #666666; text-transform: uppercase; padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 0px 0px 6px 0px; } #profile p{ } . -

The Cottage del 1.

Det var måndag morgon den 19 augusti 2010 och det var full fart på TV-kanalen ”Studio 5”. Okej vi filmar om 3,2,1 och nu kör vi sade kameramannen.

-    Hej, jag heter Jackie och ni tittar på Studio 5 med de senaste nyheterna från Amerika.
I dag på morgonen hittades kropparna av fyra ungdomar som blivit brutalt mördade.
I fredags åkte fem ungdomar ut i skogen för att låna en av ungdomarna, Louise Newtons föräldrars stuga som de har där ute.
Och nu har vi fått reda på att fyra av de fem ungdomarna har hittats döda i samma område som stugan låg i.
En av ungdomarna lyckades undkomma och befinner sig just nu på sjukhuset.
Tyvärr har polisen inte lyckats förhöra henne då hon är mycket chokad. Vi återkommer med mer information senare.


Tre dagar tidigare den 16 augusti på fredag.
-    Louise har du packat klart snart! Ropade Mary genom mobilen.
-    Snart svarade jag och fortsatte att slänga ner kläder i min nya Friss och Company väska.
Som jag fått av mina föräldrar förra veckan då jag fyllde 16 år.
-    När skall jag hämta upp dig då? Frågade Mary.
-    Jag är klar om en timme ungefär, men hämta upp Kenny och Will först sedan kan du komma hit.
-    Men Savannah då? Undrade Mary.
-    Hon får skjuts av sina föräldrar till stugan, svarade jag.
-    Okej, men då kommer jag och hämtar upp dig om en timme sade Mary.
-    Ja, det blir bra svarade jag.
-    Okej, bra då ses vi då, hej då.
-    Hej då
När vi hade lagt på gick jag ner till hallen och letade efter barskåpsnyckeln som mina föräldrar gömde någonstans i hallen.
Jag hittade den efter en stund under en låda som stod på en hylla, jag skyndade till köket och öppnade barskåpet. Jag såg en nyöppnad vodkaflaska och tog tag i den och låste skåpet.
Sen småsprang jag upp till mitt rum.
Jag lade vodkaflaskan i väskan och lade sedan en massa kläder över den.
Jag är glad över att mina föräldrar jobbar just nu för jag tror inte att de skulle uppskatta att jag tog med mig en full vodkaflaska upp till vår stuga.
En stund senare så var jag färdig med packandet och då hörde jag Mary tuta nere vid vägen.
Jag tog en snabb titt i spegeln, den mörkblåa tröjan som jag hade fått av Will satt perfekt på mig och matchade mina ljusa jeansshorts.
Mitt blonda hår hängde ner på min axel, jag drog några tag med borsten igenom håret och tog sedan min väska som vägde flera ton kändes det som och gick ner för trappan och ut igenom dörren.
Vid vägkanten stod Marys röda gamla Volvo med Mary, Kenny och Will sittandes i den.
Så fort Will fick syn på mig gick han ut ur bilen och skyndade sig bort till mig. Will hade på sig en enkel vit t-shirt och mörka blåa jeans. Han drog handen igenom sitt nyduschade mörkbruna hår och log mot mig så att hans vita tänder syntes.

-    Tja snygging, behöver du hjälp med väskan eller? sade Will samtidigt som han kysste mig på kinden och sträckte sig efter väskan.
-    Hej på dig med! Ja jätte gärna men jag måste varna dig den väger ganska mycket svarade jag med ett leende.
Jag räckte över väskan till Will och han slängde upp den på sin axel som om den inte vägde någonting.
Vi gick mot bilen och Will lade in väskan i bakluckan och öppnade bildörren åt mig.
Vi hoppade in i bilen och jag hälsade på Mary och Kenny. Marys rödlockiga långa hår hängde över hennes axlar och nästan ända ner till hennes midja.
Marys personlighet syntes i hennes kläder, hon är alltid sprallig och glad och hennes kläder består mest av starka färger.
Idag hade hon på sig en gul stor tjocktröja med ett grönt linne under och mörkblåa jeansshorts.
Mary och jag lärde känna varandra när vi gick på förskolan tillsammans och vi blev snabbt bästa vänner och det har vi varit sen dess.
Kenny som satt bredvid Mary är hennes pojkvän, de träffades för ett och ett halvt år sen och blev kära på en gång och har varit tillsammans sen dess.
Kenny hade på sig sina slitna jeans med hål i och en mörk grön t-shirt.
Hans svarta hår var tillfixat med vax så det spretade åt olika hål.

-    Du har inte glömt något speciellt nu då sade Kenny och blinkade med ena ögat.
-    Haha så klart inte, svarade jag och log, jag tog en nyöppnad vodka flaska av mina föräldrar.
-    Härligt sa Kenny och Mary i kör och log brett
-    Jag tog med mig massa sprit också så vi har så det räcker och blir över ler Kenny.
-    Det här kommer bli en toppenhelg ju så nu kör vi sa jag gasen i botten!
Alla skrattade och Mary startade bilen och körde iväg, om vi ändå bara visste vad som väntade oss.

Jag lutade mig tillbaka i bilsätet och stängde ögonen och tänkte på förra helgen då Kenny hade kommit på iden att låna mina föräldrars sommarstuga.
Jag var till en början tveksam om mina föräldrar skulle gå med på det, men till min förvånad så fick vi det.
Jag har bara små glada minnen av sommarstugan från när jag var liten då jag och Savanna som är min kusin, brukade vara där på sommaren med våra föräldrar och bada och leka.
Jag har inte varit där på flera år så jag såg fram emot den här helgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0